Valg 09 – stem

september 14, 2009 at 10:31 am 1 kommentar

Jeg har ikke bestemt meg for hva jeg skal stemme. Argumentene spriker i alle retninger, og absolutt alle partiene har noe dårlig og noe bra.

Jeg vil i hvert fall oppfordre «de faste leserne av denne bloggen», i den grad de finnes, til å stemme på et eller annet. Det har vært mange kommentarer her fra utelukkende oppegående folk her, og det er faktisk viktig at smarte folk blir hørt i det som blir et rekord-jevnt valg, det er ikke 100% utenkelig at leserne av denne bloggen blir tungen på vektskålen.

Det blir interessant å se om noen av partilederne detter ut av Stortinget. Spesielt gjelder dette Lars Sponheim. Havner han utenfor Tinget, er det ikke umulig at det blir skifte av partileder, og da er det heller ikke umulig at Venstre allierer seg med «de rødgrønne» i neste valg. Liv-Signe Navarsete og Kristin Halvorsen er andre nøkkelpersoner i så måte.

Det blir i hvert fall gøy å følge med. Jeg håper bloggen har bidratt med noen verdifulle synspunkter innimellom en del som sikkert kan plasseres i en stygg eske påklebet en krøllete post-it-lapp med påskriften «overemosjonelt bullshit».

Til slutt noe man sikkert ser for lite av på internett, ydmykhet. Det er vel greit å innse at politikere vet mye som jeg ikke vet, og at det kan være smart å stemme på de som ser ut til å ha mer kunnskap og livserfaring enn meg selv. Jeg får vel innse at de finnes de også.

Forresten skal det bli herlig å bli ferdig med valget så jeg får anledning til å slutte å bry meg om politikk.

Entry filed under: økonomi, Norge, samfunn.

Fornuftig om asylsøkere Næringsvennlig politikk – finnes hos de borgerlige partiene?

1 kommentar Add your own

  • 1. HKK  |  september 15, 2009, kl. 1:45 am

    Fin kommentar Ks. Da ser det ut til at det blir 4 nye med Jens. Spørsmålet som svirrer i mitt hode nå er ikke hva Jens kan gjøre for meg, men hva kan jeg gjøre for Jens? Jeg stemte borgerlig. Vi snakkes.

Legg igjen en kommentar

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Kalender

september 2009
M T O T F L S
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  

Most Recent Posts